Совершенствование использования образовательных технологий в высших учебных заведениях, направленных на повышение качества и воспитательной значимости образования

Авторы

  • Джизакский государственный педагогический университет
  • Джизакский государственный педагогический университет

Аннотация

Настоящая статья посвящена вопросам применения современных образовательных технологий, направленных на повышение качества образования и улучшение его воспитательной значимости в высших учебных заведениях. Рассматриваются роль, эффективность и проблемы внедрения этих технологий в учебных заведениях. В статье приведены рекомендации и предложения по обогащению системы высшего образования инновационными технологиями, улучшению методов преподавания и усилению их воспитательных функций. Цель статьи - предоставить практические рекомендации для более эффективной и качественной организации педагогических процессов в высшем образовании.

Ключевые слова:

Образовательные технологии повышение качества образования воспитательная значимость инновационные методы развитие системы высшего образования инновационные технологии

Биографии авторов

Сожида Абдуразакова,
Джизакский государственный педагогический университет
докторант
Зафар Хасанов,
Джизакский государственный педагогический университет
докторант

background image

Современные проблемы интеллектуальных систем. Республиканская научно-практическая конференция. Джизак, 18-19 апреля 2025 г.

32

более глубокому пониманию предмета, поскольку материал представлен в наиболее
подходящем и понятном виде. Персонализированное обучение, основанное на ИИ, также
способствует развитию критического мышления и аналитических навыков студентов,
поскольку система может задавать сложные вопросы или предлагать задания на основе
текущего уровня знаний учащегося.

В дополнение к персонализации обучения, ИИ играет ключевую роль в автоматизации

административных и управленческих задач в учебных заведениях. Системы, основанные на
ИИ, могут автоматически управлять расписаниями, организовывать экзаменационные
процедуры и обрабатывать академические записи, что значительно снижает нагрузку на
преподавательский и административный персонал и позволяет им сосредоточиться на
прямых образовательных функциях.

Выводы. Практическое применение цифровых технологий и искусственного

интеллекта в высшем образовании не только оптимизирует учебный процесс, делая его
более гибким и доступным, но и способствует формированию устойчивых образовательных
экосистем, способных адаптироваться к динамическим требованиям современного
образовательного и профессионального мира [3, 57].

Основным направлением в создании устойчивых экосистем в высшем образовании

является интеграция учебного процесса с современными информационными системами [2,
364]. Такие системы позволяют не только оптимизировать управление ресурсами учебного
заведения, но и значительно повышают уровень взаимодействия между студентами и
преподавателями. Кроме того, использование инструментов искусственного интеллекта для
анализа научных данных способствует развитию исследовательских проектов, повышая
качество и конкурентоспособность образовательных услуг [1, 47].

Интеграция цифровых технологий и искусственного интеллекта в систему высшего

образования открывает новые горизонты для создания устойчивых и эффективно
функционирующих экосистем. Эти технологии не только способствуют повышению
качества образования, но и обеспечивают его доступность и адаптивность к меняющимся
условиям современного мира, что является залогом успешного развития учебных заведений
в долгосрочной перспективе.

Список литературы

1.

Генеративный искусственный интеллект в образовании: дискуссии и прогнозы / Л.

В. Константинова, В. В. Ворожихин, А. М. Петров [и др.] // Открытое образование. – 2023.
– Т. 27, № 2. – С. 36, 38, 47. – DOI 10.21686/1818-4243-2023-2-36-48. – EDN VPMIZK.

2.

Круглов, Д. В. Цифровая платформа как инструмент оптимизации бизнес-

процессов вуза и внешних партнеров / Д. В. Круглов, В. Е. Ляшенко // Лидерство и
менеджмент. – 2025. – Т. 12, № 2. – С. 360, 364. – DOI 10.18334/lim.12.2.122536

3.

Кузьминов Я. И., Юдкевич М. М. Университеты в России: как это работает/ Я. И.

Кузьминов, М. М. Юдкевич ; Нац. исслед. ун-т «Высшая школа экономики». - М.: Изд. дом
Высшей школы экономики, 2021. — С. 57.

OLIY TA’LIM MUASSASALARIDA TA’LIMNING SIFATI VA TARBIYAVIY

AHAMIYATINI OSHIRISHGA YO‘NALTIRILGAN TA’LIM

TEXNOLOGIYALARIDAN FOYDALANISHNI TAKOMILLASHTIRISH

Abdurazaqova Sojida Raxmat qizi

Jizzax davlat pedagogika universiteti stajor-doktaranti

sojidaabdurazakova9@gmail.com,


background image

Современные проблемы интеллектуальных систем. Республиканская научно-практическая конференция. Джизак, 18-19 апреля 2025 г.

33

Xasanov Zafar Shavkat o‘g‘li

Jizzax davlat pedagogika universiteti tayanch-doktaranti

zafarhasanov2741@gmail.com


Annotatsiya:

Mazkur maqola oliy ta’lim muassasalarida ta’lim sifatini oshirish va

tarbiyaviy ahamiyatni yaxshilashga qaratilgan zamonaviy ta’lim texnologiyalarining amaliyotga
tatbiq etilishi masalalariga bag‘ishlangan. Maqolada oliy ta’lim texnologiyalarining roli,
samaradorligi, ta’lim muassasalarida ularni qo‘llash jarayonidagi muammolar va imkoniyatlar
tahlil qilinadi. Shuningdek, oliy ta’lim tizimini innovatsion texnologiyalar bilan boyitish, ta’lim
metodlarini takomillashtirish takliflari hamda tavsiyalari keltirib o‘tiladi. Ushbu maqola oliy
ta’lim sohasidagi pedagogik jarayonlarni yanada sifatli va samarali tashkil etishda amaliy
tavsiyalar berishga intiladi.

Kalit so‘zlar:

ta’lim texnologiyalari, ta’lim sifatini oshirish, tarbiyaviy ahamiyat,

innovatsion metodlar, oliy ta’lim tizimini rivojlantirish, innovatsion texnologiyalar.

СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ

ТЕХНОЛОГИЙ В ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ, НАПРАВЛЕННЫХ НА

ПОВЫШЕНИЕ КАЧЕСТВА И ВОСПИТАТЕЛЬНОЙ ЗНАЧИМОСТИ

ОБРАЗОВАНИЯ

Аннотация:

Настоящая статья посвящена вопросам применения современных

образовательных технологий, направленных на повышение качества образования и
улучшение его воспитательной значимости в высших учебных заведениях.
Рассматриваются роль, эффективность и проблемы внедрения этих технологий в учебных
заведениях. В статье приведены рекомендации и предложения по обогащению системы
высшего образования инновационными технологиями, улучшению методов преподавания
и усилению их воспитательных функций. Цель статьи - предоставить практические
рекомендации для более эффективной и качественной организации педагогических
процессов в высшем образовании.

Ключевые слова

: Образовательные технологии, повышение качества образования,

воспитательная значимость, инновационные методы, развитие системы высшего
образования, инновационные технологии.

IMPROVING THE USE OF EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN HIGHER

EDUCATION INSTITUTIONS AIMED AT IMPROVING THE QUALITY AND

EDUCATIONAL SIGNIFICANCE OF EDUCATION

Annotation:

This article is dedicated to the application of modern educational technologies

aimed at improving the quality of education and enhancing its educational significance in higher
education institutions. The role, effectiveness, and challenges of implementing these technologies
within educational institutions are analyzed. The article provides recommendations and
suggestions for enriching the higher education system with innovative technologies, improving
teaching methods, and enhancing their educational functions. This article aims to provide practical
recommendations for organizing pedagogical processes in higher education more efficiently and
effectively.

Keywords

: educational technologies, quality improvement of education, educational

significance, innovative methods, development of the higher education system, innovative
technologies.


background image

Современные проблемы интеллектуальных систем. Республиканская научно-практическая конференция. Джизак, 18-19 апреля 2025 г.

34

Kirish. Oliy ta’lim tizimi rivojlanishining asosiy yo‘nalishlaridan biri ta’limning sifatini

oshirish va tarbiyaviy ahamiyatini kuchaytirish ekanligi ma’lum. Bugungi kunda ta’lim
jarayonining samaradorligini oshirishda texnologiyalarning roli juda katta bo‘lmoqda. Ta’lim
texnologiyalari o‘quvchilarga nafaqat zamonaviy bilimlarni o‘rganish imkoniyatini beradi, balki,
ularning fikrlash va ijodiy yondashuvlarini rivojlantiradi. Oliy ta’lim muassasalarida ta’lim sifatini
oshirish va tarbiyaviy ahamiyatni kuchaytirishda esa ko‘rib turganimizdek ta’lim texnologiyalarini
samarali qo‘llash zarurati tobora ortib bormoqda.

Ta’lim texnologiyalarining turlari va ularning ta’limda qo‘llanilishi haqida fikr yuritar

ekanmiz, zamonaviy ta’lim texnologiyalarining bir necha turini ko‘rishimiz mumkin. Ular o‘quv
jarayonini yanada interaktiv, samarali hamda qiziqarli qilib borish uchun qo‘llaniladi. Quyidagi
jadvalda ba’zi ta’lim texnologiyalari turlari, ularning ta’lim jarayonida qanday qo‘llanishi xaqida
ko‘rishimiz mumkin bo‘ladi:

Ta’lim

texnologiyasi

Ta’riflari

Qo‘llanilishi

Masofaviy o‘qitish

Ta’limning masofadan olib

borilishi

Zoom, Google Classroom, Moodle kabi

platformalar orqali o‘qitish

Interaktiv darslar

O‘quvchilarning faol ishtirokini

ta’minlash

Elektron ta’lim platformalarida

interaktiv testlar, viktorinalar,

muhokamalar

Virtual reallik

(VR)

Ta’limda 3D va virtual

muhitlardan foydalanish

Tibbiyot, arxitektura kabi sohalarda

amaliyot o‘rganish uchun VR

texnologiyasini qo‘llash

Kengaytirilgan

reallik (AR)

Ma’lumotlarning real va virtual

dunyo o‘rtasida uyg‘unlashishi

O‘quv resurslarida 3D modellar va

diagrammalarni qo‘llash

Simulyatsiyalar

Haqiqiy hayotdagi vaziyatlarni

virtual muhitda ko‘rsatish

Kimyo, biologiya, fizika kabi fanlarda

laboratoriya tajribalari

Masofaviy o‘qitish orqali, masalan, “Coursera” va “Khan Academy” kabi onlayn

platformalarda talabalar o‘z vaqtida va joyidan qat’iy nazar darslarni o‘rganishlari mumkin
bo‘ladi. Bu usullar ayniqsa pandemiya davrida muhim bo‘ldi va ta’limni o‘tkazish usulini tubdan
o‘zgartirib yubordi.

Ta’lim texnologiyalarining tarbiyaviy ahamiyati xaqida ham ko‘p fikr yuritishimiz mumkin.

Ta’lim texnologiyalari faqat ilmiy bilimlarni uzatishda emas, balki talabalarning axloqiy, ijtimoiy
va psixologik o‘sishlari va rivojlanishida ham muhim rol o‘ynaydi. Interaktiv metodlar yordamida
talabalar o‘zlarini faol ishtirokchi sifatida his qilishadi, shuningdek jamoada ishlash
ko‘nikmalarini rivojlantiradilar. Quyidagi jadvalda ta’lim texnologiyalarining tarbiyaviy
ahamiyatiga oid muhim jihatlar keltirib o‘tilgan:

Ta’lim texnologiyasi

Tarbiyaviy ahamiyati

Masofaviy o‘qitish

Mustaqil fikrlashni rivojlantiradi, o‘z-o‘zini boshqarish

ko‘nikmalarini shakllantiradi

Interaktiv darslar

Talabalar orasida muloqotni kuchaytiradi, jamoada ishlashni

o‘rgatadi

Virtual reallik (VR)

Emotsional va kognitiv rivojlanish uchun eng samarali usul

hisoblanadi, talabalar murakkab vaziyatlarni amalda o‘rganadilar


background image

Современные проблемы интеллектуальных систем. Республиканская научно-практическая конференция. Джизак, 18-19 апреля 2025 г.

35

Ta’lim texnologiyasi

Tarbiyaviy ahamiyati

Kengaytirilgan reallik

(AR)

Talabalar o‘rganayotgan materialni chuqurroq tushunadilar, yangi

dunyoqarashni rivojlantiradilar

Simulyatsiyalar

Talabalar amaliy ko‘nikmalarni o‘zlashtiradilar, muvaffaqiyatga

erishish uchun muhim tajribalar to‘pladilar

Shu o‘rinda oliy ta’lim muassasalarida ta’lim texnologiyalarini yanada samarali qo‘llash va

ularning tarbiyaviy ahamiyatini oshirish uchun bir qator takliflar qarab chiqishimiz mumkin:

-

O‘qituvchilarni tayyorlash va texnologiyalarni o‘rgatish. O‘qituvchilarni yangi

texnologiyalar bilan tanishtirish va ularni ta’limda samarali qo‘llashni o‘rgatib borish zarur. Ta’lim
texnologiyalarini qo‘llashda o‘qituvchilarning professional malakalarini doimiy ravishda oshirib
borish muhim hisoblanadi.

-

Innovatsion metodlarni qo‘llash. Bu orqali ta’limda ilg‘or metodlar, masalan, “flipped

classroom” (qarama-qarshi dars) yondashuvi, masofaviy darslar va interaktiv test kabilar joriy
etilishi talabalar orasida yanada qiziqarli va samarali o‘qish muhitini yaratib boradi.

-

Elektron resurslar va platformalar yaratish orqali esa ta’lim jarayonini texnologiyalarga

asoslangan resurslar bilan boyitish mumkin bo‘ladi. Misol uchun, talabalar uchun interaktiv video
darsliklar, virtual laboratoriyalar va simulyatsiyalarni yaratish ta’limning samaradorligini oshiradi.

Oliy ta’lim muassasalarida ta’lim texnologiyalarining samarali qo‘llanilishi ta’lim sifatini

oshirish va talabalar uchun tarbiyaviy ahamiyatini oshirish uchun muhim vosita hisoblanadi.
Zamonaviy metodlarni o‘qitish jarayoniga joriy etish talabalar uchun nafaqat ilmiy, balki shaxsiy
rivojlanish imkoniyatlarini ham yaratadi. Shu boisdan, ta’lim texnologiyalaridan foydalanishning
amaliy jihatlarini yanada takomillashtirish va ularning samaradorligini oshirish, amaliy qo‘llash
ko‘nikmalarini shakllantirish zarur.

O‘zbekiston oliy ta’lim muassasalarida ta’lim sifatini oshirish va tarbiyaviy ahamiyatni

kuchaytirish jarayonlarida ta’lim texnologiyalarining roli ko‘rib turganimizdek tobora ortib
bormoqda. Innovatsion ta’lim texnologiyalari, masofaviy ta’lim, interaktiv darslar,
simulyatsiyalar, virtual reallik (VR), kengaytirilgan reallik (AR) kabi metodlar orqali
o‘quvchilarning bilim olish jarayoni yanada interaktiv va samarali bo‘lishi ta’minlanmoqda.
Ta’limning sifatini oshirishda bu kabi texnologiyalar talabalarning ijodiy fikrlashini
rivojlantirishga, bilimlarni mustahkamlashga, va o‘quv jarayonining samaradorligini oshirishga
imkon yaratilmoqda.

O‘zbekiston oliy ta’lim tizimida ta’lim texnologiyalarining keng qo‘llanilishi, ayniqsa

interaktiv metodlar va virtual reallik texnologiyalari o‘quvchilarga yanada amaliy bilimlar olish
imkoniyatini yaratmoqda. Biroq, ushbu texnologiyalardan samarali foydalanish uchun
o‘qituvchilarning malakalarini oshirish, texnologik infratuzilmani mustahkamlash va resurslarni
optimallashtirish zaruriyati tug‘ilmoqda. Quyida O‘zbekiston oliy ta’lim muassasalarida
ta’limning sifati va tarbiyaviy ahamiyatini oshirishga yo‘naltirilgan ta’lim texnologiyalaridan
foydalanishni takomillashtirish jarayonlari tahlillarini qarab chiqamiz:

1.

Ta’lim texnologiyalarining Integratsiyasi. O‘zbekiston oliy ta’lim muassasalarida ta’lim

texnologiyalarini qo‘llash jarayoni asta-sekinlik bilan amalga oshirilmoqda. Biroq, ba’zi
muassasalarda texnologiyalarni qo‘llashda hali ham infrastrukturaviy va metodologik muammolar
mavjud ekanligi ko‘zga tashlanadi. Ba’zi o‘qituvchilar yangi texnologiyalarni o‘zlashtirishda
qiyinchiliklarga duch kelmoqdalar, bu esa ta’lim jarayonining samaradorligini pasaytirishi
mumkin.

2.

Masofaviy ta’lim. Masofaviy ta’limning joriy etilishi o‘zbek oliy ta’lim tizimida katta

ijobiy o‘zgarishlar yaratdi desak mubolag‘a bo‘lmaydi. Zoom, Google Classroom, Moodle kabi


background image

Современные проблемы интеллектуальных систем. Республиканская научно-практическая конференция. Джизак, 18-19 апреля 2025 г.

36

platformalar orqali darslarni masofadan o‘tkazish imkoniyati talabalar uchun qulaylik yaratdi,
ayniqsa chekka hududlardagi talabalar uchun. Biroq, ba’zi joylarda internet tarmog‘i hamda texnik
vositalarning cheklanganligi bu usulning samaradorligiga ta’sir ko‘rsatmoqda.

3.

Innovatsion pedagogik yondashuvlar. Interaktiv darslar va o‘quv jarayonining barcha

qatnashchilarini faol jalb etishga yo‘naltirilgan metodlar muhim rol o‘ynaydi deyish mumkin.
Masalan, “flipped classroom” (qarama-qarshi dars) yondashuvi talabalarni o‘z bilimlarini
mustahkamlash va jamoaviy ishlarni rivojlantirishga, amalda qo‘llashga undaydi. Biroq, bu
yondashuvni keng joriy qilish uchun o‘qituvchilarni o‘qitish va metodologik qo‘llanmalar bilan
ta’minlash zarur.

4.

Tarbiyaviy Ahamiyatni Oshirish. Ta’lim texnologiyalarining tarbiyaviy ahamiyati ham

albatta e’tibordan chetda qolmasligi kerak. O‘quvchilarning shaxsiy va axloqiy rivojlanishi uchun
interaktiv, kreativ metodlar, hamda virtual reallik va kengaytirilgan reallik texnologiyalarini
qo‘llash tarbiyaviy jarayonni yaxshilashga katta yordam beradi. Bu texnologiyalar talabalarni
nafaqat ilmiy jihatdan emas, balki shaxsiy jihatdan ham rivojlantirishga imkon yaratadi.

Xulosa qilib shuni aytishimiz mumkinki, O‘zbekiston oliy ta’lim tizimida ta’lim

texnologiyalaridan samarali foydalanish jarayoni ijobiy o‘zgarishlar keltirmoqda, ammo bu
jarayonni yanada takomillashtirish zaruriyati tug‘ilib bormoqda. Ta’lim texnologiyalarining joriy
etilishi o‘quvchilarni ilmiy va amaliy jihatdan rivojlantirishga katta imkoniyat yaratadi, lekin bu
jarayonning samarali bo‘lishi uchun quyidagi jihatlarga e’tibor qaratish lozim bo‘ladi deb
o‘ylaymiz:

Takliflar

Izohlar

1. O‘qituvchilarni ta’lim

texnologiyalariga

moslashtirish

O‘qituvchilarning innovatsion metodlar va texnologiyalarni

o‘zlashtirishini ta’minlash uchun malaka oshirish dasturlari zarur.
O‘qituvchilarni yangi texnologiyalar va pedagogik metodlar bilan

tanishtirish, ularni muntazam ravishda malaka oshirish kurslariga

jalb qilish kerak.

2. Texnologik

infratuzilmani

kuchaytirish

Ta’lim muassasalarida zarur texnologik vositalar va platformalarni

rivojlantirish, Internet tezligini va ta’lim platformalarini

takomillashtirish muhimdir. Shuningdek, ta’lim texnologiyalarini
joriy etish uchun barcha texnik vositalar va tizimlar yaxshilanishi

kerak.

3. Tarbiyaviy

yondashuvlarni

takomillashtirish

Ta’lim texnologiyalarini faqat ilmiy bilimlarni oshirishda emas,

balki shaxsiy va axloqiy rivojlanishda ham qo‘llashga e’tibor

qaratish zarur. O‘quvchilarning shaxsiy rivojlanishi, axloqiy

qadriyatlar va ijtimoiy mas’uliyatni shakllantirishda

texnologiyalardan foydalanish kerak.

Jadvalda keltirilgan takliflar, ta’lim texnologiyalarining samarali qo‘llanilishi va

o‘qituvchilar hamda talabalar uchun ijobiy ta’sirlar yaratish maqsadida amalga oshirilishi zarur
bo‘lgan asosiy yo‘nalishlarni yaxlit ko‘rsatadi. Har bir taklifning amalga oshirilishi ta’limning
sifatini oshirishga, shuningdek, tarbiyaviy ahamiyatni kuchaytirishga xizmat qiladi. Shuningdek,
O‘zbekiston oliy ta’lim tizimida ta’lim texnologiyalarining samarali qo‘llanilishi, ta’lim sifatini
oshirishga va tarbiyaviy ahamiyatni kuchaytirishga xizmat qiladi deya olamiz. Biroq, bu jarayonni
yanada takomillashtirish uchun o‘qituvchilarni doimiy ravishda tayyorlash, texnologik
infratuzilmani mustahkamlash va resurslarni samarali boshqarish zarur hisoblanadi.

Ushbu maqolada ta’lim texnologiyalarining oliy ta’limda ta’lim sifatini oshirish va

tarbiyaviy ahamiyatni kuchaytirishdagi o‘rni, ularning samarali qo‘llanilishiga oid aniq tavsiyalar


background image

Современные проблемы интеллектуальных систем. Республиканская научно-практическая конференция. Джизак, 18-19 апреля 2025 г.

37

va misollar keltirildi. Jadval va chizmalar orqali ta’lim texnologiyalarining amaliy qo‘llanilishiga
oid muhim jihatlar aniq ko‘rsatib berildi desak mubolag‘a bo‘lmaydi.

Аdabiyotlar ro‘yxati

1.

Qodirov, X

.

(2019). Oliy ta’limda zamonaviy ta’lim texnologiyalari. Tashkent:

Ma’naviyat.

2.

Zohidov, A., & Rahimov, R

.

(2021). Interaktiv metodlar va ularning oliy ta’lim tizimida

qo‘llanilishi. Oliy ta’lim jurnali, 5(2), 34-40.

3.

Bekmurodov, M. (2020). Tarbiyaviy ta’sir va ta’lim texnologiyalarining rivojlanishi.

Toshkent: Ilm Ziyo.

4.

Smith, J., & Clark, L

.

(2018). Innovative teaching methods in higher education: A global

perspective. International Journal of Educational Research, 45(3), 231-246.

5.

Bermudez, S., & Lopez, M

.

(2019). Application of blended learning in higher education:

A case study. Journal of Educational Technology, 31(2), 56-62.

6.

Ibragimov, Sh. (2022). Ta’limning sifati va tarbiyaviy ahamiyatini oshirishda yangi

metodlar. Oliy ta’lim va innovatsiyalar, 6(3), 122-135.

7.

Sharipov, R., & Saidov, J. (2021). Masofaviy ta’lim texnologiyalari va ularning oliy

ta’limda qo‘llanilishi. O‘zbekiston ta’limi, 12(4), 77-84.

8.

Kozlova, O. V. (2020). Virtual reality in education: Opportunities and challenges

.

Educational Technology Review, 10(1), 98-104.

DAVLAT TASHKILOTLARINING BITIRUVCHIGA BO‘LGAN EHTIYOJI VA

TALABLARI

Daminova Barno Esanovna

Qarshi davlat universiteti dotsenti

barnod@mail.ru

Bozorova Irina Jumanazarovna

Iqtisodiyot fanlari falsafa doktori (PhD), dotsent v.b.

i.bozorova667@gmail.com)

Pardayeva Muqaddas Muzaffar qizi

Qarshi davlat universiteti magistri

muqaddaspardayeva60@gmail.com

Annotatsiya:

Mazkur

maqolada

O‘zbekiston Respublikasi sharoitida davlat

tashkilotlarining zamonaviy bitiruvchilarga bo‘lgan ehtiyoji va ularga qo‘yiladigan talablar
atroflicha tahlil etilgan. Shuningdek, oliy ta’lim muassasalari bilan davlat sektoridagi hamkorlik,
amaliyot tizimi va mehnat bozoriga mos ta’lim strategiyalari muhokama qilinadi. Tahlillar orqali
ta’lim sifatini oshirish va kadrlar tayyorlash tizimini takomillashtirish bo‘yicha takliflar beriladi.

Kalit so‘zlar:

bitiruvchi, davlat xizmati, malaka, kompetensiya, bandlik, mehnat bozori,

kadrlar siyosati.

THE NEED AND REQUIREMENTS OF STATE ORGANIZATIONS FOR A

GRADUATE

Annotation:

This article provides a comprehensive analysis of the needs of state

organizations for modern graduates and the requirements for them in the conditions of the Republic
of Uzbekistan. It also discusses cooperation with higher education institutions in the public sector,

Библиографические ссылки

Qodirov, X. (2019). Oliy ta’limda zamonaviy ta’lim texnologiyalari. Tashkent: Ma’naviyat.

Zohidov, A., & Rahimov, R. (2021). Interaktiv metodlar va ularning oliy ta’lim tizimida qo’llanilishi. Oliy ta’lim jumali, 5(2), 34-40.

Bekmurodov, M. (2020). Tarbiyaviy ta’sir va ta’lim texnologiyalarining rivojlanishi. Toshkent: Ilm Ziyo.

Smith, J., & Clark, L. (2018). Innovative teaching methods in higher education: A global perspective. International Journal of Educational Research, 45(3), 231-246.

Bermudez, S., & Lopez, M. (2019). Application of blended learning in higher education: A case study. Journal of Educational Technology, 31(2), 56-62.

Ibragimov, Sh. (2022). Ta'limning sifati va tarbiyaviy ahamiyatini oshirishda yangi metodlar. Oliy ta’lim va innovatsiyalar, 6(3), 122-135.

Sharipov, R„ & Saidov, J. (2021). Masofaviy ta’lim texnologiyalari va ularning oliy ta’limda qo’llanilishi. O’zbckiston ta’limi, 12(4), 77-84.

Kozlova, О. V. (2020). Virtual reality in education: Opportunities and challenges. Educational Technology Review, 10(1), 98-104.

Опубликован

Как цитировать

Абдуразакова, С., & Хасанов, З. (2025). Совершенствование использования образовательных технологий в высших учебных заведениях, направленных на повышение качества и воспитательной значимости образования . Современные проблемы интеллектуальных систем, 1(1), 32-37. https://inconference.uz/index.php/cpis/article/view/22

Выпуск

Раздел

Статьи

Страницы

32-37

Просмотры

0

Скачивания

0
Данные по скачиваниям пока не доступны.

Похожие статьи

Вы также можете начать расширеннвй поиск похожих статей для этой статьи.